Impactul trotinetelor electrice in orasele aglomerate.
Decongestionarea traficului
Numărul global de autovehicule a crescut de la 127 de milioane (1960), la o valoare estimata de 1.5 miliarde în 2020 și continuă să crească cu aproximativ 80 de milioane de vehicule pe an. Efectele acestei creșteri sunt semnificative și măresc timpul de asteptare pentru șoferii aflați în trafic, mai ales în timpul perioadelor de vârf.
Ca un exemplu, in Marea Britanie se pierd pe an 178 ore/an in trafic si cu un cost asociat de 8 miliarde de lire sterline. Bineinteles, in Romania costul asociat este mult mai mic, dar nu neglijabil. In zonele urbane, din cauza infrastructurii specifice mediului urban, extinderea rețelei de drumuri este dificilă și adesea singura o modalitate de a reduce congestia este de a reduce numărul de autovehicule.
În Marea Britanie, 58% din călătoriile cu mașina sunt pe distante mai scurte de 10 km, iar în zonele urbane 69% din călătoriile cu mașina sunt pe distante mai mici de 5 Km. Tendințe similare sunt si in Romania dar si în alte tari europene și având în vedere distanțele tipice ale călătoriilor cu trotinetele electrice 1-10 km există oportunitatea eficienta pentru inlocuirea autovehiculelor cu trotinetele electrice.
Timpul de calatorie
Drumurile aglomerate din marile orașe reduc viteza de deplasare si măresc timpul de calatorie. În plus, posibilitatea de parcare este limitată în marile centre urbane. Trotinetele electrice sunt ideale pentru centrele de oraș aglomerate datorită designului compact și operabilitatea door-to-door. Manevrabilitatea prin trafic, cu caracteristicile legale tipice, cu viteze în toată Europa de circa 25 km / h, înseamnă călătorii scurte care pot fi mult mai rapide decât călătoria cu mașina în centrul orașului, cu avantajul portabilitatii si ergonomiei acestor trotinete electrice in momentul ajungerii la destinatie, astfel ca parcarea un mai rerezinta un impediment.
De asemenea, trotinetele electrice sunt ideale pentru a livra produse de dimensiuni mici, ele fiind deja de intalnite in special la activitatea de livrare a macarii.
In Paris, viteza medie, in mediul urban, al unei călătorii este de 16 km / h, astfel incat ofera în mod clar posibilitatea trotinetelor electrice sa castige teren, ca o formă de transport mai rapidă decât autoturismele.
Pe măsură ce trotinetele electrice castiga teren in fata autoturismelor pe distante scurte, traficul nu va mai representa o problema, cum se intampla in acest momento in marile metropole urbane.
Accesibilitate economica
Trotinetele electrice sunt un mijloc de transport accesibil raportat la aproape orice venit, indiferent de statutul socio-economic. Spre deosebire de autoturisme, care sunt mult mai costisitoare la achizitie, cat si apoi in intretinerea lor, trotinetele electrice sunt accesibile pentru orice buzunar si necesita cheltuieli minime de intretinere.
De asemenea costul de deplasare cu trotineta electrica este mult mai redus decat cel cu autoturismul. Acesta se traduce printr-o eficiente a trotinetei electrice cuprinsa intre 13w-19w/km, ceea ce inseamna un cost de deplasare de circa 0.1 lei/km.
EZOTRON va pune la dispozitie noul model de buget, Ezotron S10, o trotineta premium la pretul de 3699 lei, dar cu performante de top, avand un motor de 1000W , baterie de 48V 16Ah, cu o capacítate maxima de incarcare de 120kg, cauciucuri de 10inch, suspensii fata/spate, frane pe disc si care atinge o viteza maxima de 50Km/h si o autonomie de 45 Km. De asemenea aceasta trotineta va ofera o baterie detasabila, ce se poate schimba doar prin mufare de catre utilizator, astfel ca in masura in care achizitionati o baterie suplimentara puteti dubla autonomía, ajungand la circa 90 km de autonomie.
Aceasta trotineta electrica de buget, dar cu performante de top,versatila, ergonomica si portabila, este exemplul cel mai concludent ca trotineta electrica a devenit alternativa ideala de a inlocui autoturismul in transportul urban, pe distante scurte.