Principiul de functioare al sistemului de franare in cazul trotinetelor electrice.

 

Acest ghid explică tot ce trebuie să știți despre frânele trotinetelor electrice, sistem ce reprezinta una dintre cele mai importante parti componente ale trotinetei electrice. Veți afla care sunt sistemele de frânare cele mai eficiente și cele cele mai des utilizate.

 

Acestea sunt: frână pe disc, pe tambur, de picior, frână regenerativă și frână electronică.

 

 

 

Sistemul de frânare reprezinta cea mai importantă caracteristică de siguranță a unei trotinete electrice. Trotinetele electrice Ezotron dispun de motoare puternice și conduc la viteze de  50-100 km/h.

 

Vizualizati pentru a intelege puterea trotinetelor EZOTRON: Unboxing EZOTRON S10 / Trotineta electrica Ezotron S10,1000W DualMotor,48V 16Ah, baterie detasabila. - YouTube

 

Astfel ca toate trotinetele noastre utilizeaza un sistem de franare  pe disc, hidraulice sau mecanice, care lucreaza impreuna cu o frana electrica regenerativa, si oferind cel mai inalt standard de performanta la franare

 

Frânele trotinetelor electrice sunt cele care determină distanța de oprire, efortul fizic de activare, durabilitatea și performanța în condiții de umezeală sau mediu uscat. Trotinetele electrice in general vor avea cel puțin un sistem de frânare, iar multe sunt echipate cu mai multe tipuri. De preferat sunt trotinetele ce sunt echipate cu mai multe sisteme de frânare.

 

Sistemele de franare sunt de mai multe tipuri, in ordinea eficientei lor:

 

-Frane pe disc, hidraulice

 

-Frane pe disc, semi-hidraulice

 

-Frane pe disc, cablu

 

-Frana mecanica de picior

 

-Frana electrica regenerativa

 

 

 

Trotinetele electrice sunt echipate cu:

 

-Frane față și spate

 

-Frane pe fata

 

-Frane pe spate.

 

Cel mai indicat este să aveți cate o frână independentă pe fiecare roată. Trotinetele electrice Ezotron sunt echipate cu frane independente pe fata si spate.

 

In general frânarea cu o singură roată va genera o distanta de franare mai lunga și va oferi mai puțină redundanță decât frânele duale. În condiții de umezeala, unde tracțiunea este mai slabă, trotinetele electrice cu o singură frână sunt mai predispuse la alunecare, deoarece toată forța de oprire provine de la  o singura roata,  . Cu toate acestea, multe trotinetele electrice de buget sunt echipate cu cel puțin o frână mecanică (de obicei în spate) și o frână electronică pe fata, ceea ce este ineficient in comparatie cu sistemul de franare utilizat in cazul trotinetele electrice Ezotron care sunt echipate cu frane duale, fata/spate plus o frana electrica regenerativa

 

 

 

Frânele mecanice pot fi de 3 tipuri: frâne pe disc, frâne pe tambur și frâne de picior. Echipa Ezotron considera că frânele pe disc sunt cele mai performante, urmate îndeaproape de frânele pe tambur, si ultimele ca eficienta franele de picior. Distanța de oprire tipică de la o viteza de 25 km/h pentru sistemele mecanice pe disc sau tambur este de 6 metri, puterea de oprire cea mai bună fiind sub 3 metri.

 

 

 

Frânele mecanice de picior si cele electrice regenerative sunt sisteme de frânare cu performanțele cele mai slabe. Deși frânele cu picior sunt controlate mecanic, acestea nu funcționează la fel de eficient ca frânele pe disc sau pe tambur. Distanța tipică de oprire de la 25km/h folosind o frână electronica sau de picior este de la 9 metri până la 12 metri.  Acest lucru este, de asemenea, echivalent cu lungimea de 2 până la 3 mașini, deci imaginați-vă gravitatea și rănile pe care le-ați putea suferi dacă nu vă puteți opri suficient de repede.

 

 

 

Frânele pe disc reprezinta cel mai eficient și mai sigur sistem de frânare, iar in combinatie cu frana electrică regenerativa reprezinta varianta recomandata de Ezotron. Acestea oferă o frânare puternică atât în ​​condiții de umezeala cât și de mediu uscat. În plus, sunt ușoare, fiabile și ușor de reglat.

 

 

 

Principiul de funcționare al frânelor cu disc.

 

Cel mai obișnuit design al sistemului de franare pentru comanda frânelor este o manetă de mână, similară cu ceea ce găsiti pe o bicicletă tradițională. Când trageți maneta de frână, aceasta activează o componentă numită etrier care înconjoară o parte a discului de frana ce este atasat motorului, care deplaseaza trotineta electrica. Etrierul, incetineste motorul prin intermediul plăcuțelor de frână, provocând frecare care încetinește roata.

 

 

 

Frânele cu disc sunt disponibile în trei variante:

 

 

 

-Hidraulice

 

-Semi-hidraulic

 

-Mecanice

 

 

 

Frâne pe disc hidraulice sunt cele mai eficiente

 

Frânele cu disc complet hidraulice utilizează conducte umplute cu lichid (hidraulice) pentru a controla activarea etrierelor de frână. Când strângeți maneta de frână, aceasta crește presiunea în conductele hidraulice care sunt conectate la etrierele de frână. Presiunea crescută din etrierele de frână determină mișcarea unui piston care incetineste motorul prin frecare. Frânele cu disc complet hidraulice sunt cel mai eficient sistem de frânare pe disc. Activarea hidraulică vă oferă cel mai bun control asupra frânării. Pe măsură ce strângeți pârghia de frână, frânarea este gradual, liniara puternică și constantă. Acest lucru contrastează cu cea pe cablu unde forta depusa pentru franare este mult mai mare, iar franarea se realizeaza mai greu si nu la fel de linear si cu un efort mai mare.

 

Vizualizati la categoria : Accesorii si Piese de Schimb : Frane hidraulice Dyisland, Nutt sau Zoom S10, S20, S30, Z100, R1, Z200, R2, R3, Z300, Z400, R4, Z500 Black, Z500 Red, Z500 Gold, Z500 PRO, Z600, X8, X10, X10 Pro, X20, X30. T8, T9, T10, T11 (ezotron.ro)

 

 

 

Ezotron utilizeaza frane pe disc hidraulice la majoritatea modelele cum ar fi

 

R1, R2, R3, R4, Z100, Z200, Z300, Z400, Z500, Z500 Pro, Z600, 10X, X8, X10, X10PRO, X20, X30, S10, S20, S30, T8, T9, T10, T11.

Produsul a fost adaugat in lista de dorinte
Product added to compare.

Acest website foloseste cookies esentiale. Verificati aici politica cookies.